Jak odpowiadać i reagować na reklamacje, skargi i zastrzeżenia?
Warsztaty komunikacyjne na podstawie polskich case studies.
Cele szkolenia
Głównym celem jest zdobycie umiejętności reagowania i odpowiadania na reklamacje w sposób, który chroni interesy firmy oraz relacje z klientami, wspierając prokliencki wizerunek
Efektywniejsze i szybsze załatwianie reklamacji, dzięki zmianie treści pisem i e-maili dotyczących skarg i reklamacji
Poznanie i przepracowanie technik komunikacji, które sprawdzają się podczas telefonicznych rozmów reklamacyjnych
Uświadomienie sobie najczęstszych pułapek i błędów, które nieświadomie popełniają pracownicy obsługi klienta i działów reklamacji
Profil uczestnika
Szkolenie skierowane jest dla osób , które pracując na „pierwszym froncie” spotykają się z reklamacjami i trudnymi sytuacjami, w tym szczególnie dla pracowników działów obsługi klienta i działów reklamacji, a także handlowców i doradców klientów.
Korzyści dla uczestników
Uczestnicy szkolenia rozwiną:
umiejętność reagowania na słowne i pisemne reklamacje w sposób korzystny dla klienta i dla firmy umiejętność opanowywania emocji i stresu w trudnych sytuacjach umiejętność reagowania w sytuacji złości klientów umiejętność szybkiego ustalania faktycznych problemów klientów elastycznego reagowania w zależności o typu klientaMetodologia
Szkolenie ma formę warsztatów opartych na case studies, podczas których uczestnicy pracują nad trudnymi sytuacjami związanymi z reklamacjami. Trener pracuje metodami aktywnymi, mającymi na celu nie tylko ćwiczenie nowych umiejętności, ale przede wszystkim wpłynięcie na nastawienie uczestników do roli reklamacji. Część warsztatowa szkolenia skupia się na wypracowywaniu nowych rozwiązań w taki sposób, aby uczestnicy odczuli zmiany na lepsze już w czasie szkolenia. Analiza przypadków pozwala sprawdzić wypracowane rozwiązania w rzeczywistych sytuacjach.Analiza studium przypadków w formie pisemnych reklamacji
Analiza studium przypadków w formie nagrania rozmowy reklamacyjnej
Dyskusje zogniskowane
Praca indywidualna i praca w grupach
Grupowe wypracowywanie rozwiązań
W części warsztatowej szkolenia:
Uczestnicy tworzą odpowiedź na reklamacje: przyjęcie i odrzucenie reklamacji
Uczestnicy ćwiczą reagowanie w trudnych sytuacjach podczas rozmów z klientami
Czas trwania 8 godzin dydaktycznych – 1 dzień
Program szkolenia
Rola reklamacji w procesie obsługi klienta
Polityka przyjmowania reklamacji: ilu masz niezadowolonych klientów?
Polskie rankingi dotyczące jakości obsługi klienta: przegląd kluczowych rankingów
Mini-gra: dlaczego klienci są trudni?
Czy reklamacja jest atakiem, czy prezentem?
Dlaczego klienci zachowują się roszczeniowo?
Kto składa reklamacje? Krzykacze, pleciugi, bierni, aktywiści- typologia klientów reklamacyjnych
Efekt modułu: uczestnicy uświadomią sobie rolę reklamacji w budowaniu wizerunku firmy, poznają najważniejsze trendy oraz uporządkują swoją wiedzę na temat związku stresu i emocji z obsługą reklamacji
Reklamacje pisemne – warsztaty w oparciu o case studies polskich firm
Przyjmowanie reklamacji w 8 krokach – dlaczego to działa?
Warsztaty pisania pism i e-maili: jak udzielać pisemnej odpowiedzi na reklamację?
Jak wykorzystać pisemną reklamację do budowania relacji z klientem?
Techniki odmawiania i przekazywania negatywnych decyzji w formie pisemnej
Analiza rzeczywistych odpowiedzi na reklamacje udzielone przez wybrane polskie firmy
Case studies: jak wybrane polskie firmy wykorzystują reklamacje do budowania wizerunku?
Efekt modułu: uczestnicy stworzą wzorce pisemnych odpowiedzi na reklamacje w dwóch wariantach: przyjęcia i odzrucenia reklamacji w taki sposob, aby chronić wizerunek firmy i zadbać o klienta
Reklamacje telefoniczne – warsztaty w oparciu o analizę rozmowy reklamacyjnej
Analiza nagrania rozmowy reklamacyjnej z tudnym klientem
Przyjmowanie reklamacji z użyciem komunikacji empatycznej
Radzenie sobie z krytyką i zarzutami, uzasadnionymi i nieuzasadnionymi
Procedury przyjmowania reklamacji – tworzenie schematów postępowania
Ćwiczenie: budowanie scenariusza obsługi telefonicznej rozmowy reklamacyjnej
Efekt modułu: uczestnicy uświadomią sobie rolę komunikacji podczas telefonicznych rozmów oraz opracują scenariusz rozmowy reklamacyjnej dopasowany do ich specyfiki pracy
Trudne sytuacje w przyjmowaniu reklamacji : warsztaty komunikacji
Jak postępować, gdy klient jest bardzo zdenerwowany?
Jak radzić sobie z klientem, który nie ma racji?
Jak postępować z agresywnym i wściekłym klientem?
Jak reagować w sytuacji, gdy problem nie zależy od nas?
Jak odmawiać, aby nie wywoływać złości u klientów?
Jak reagować w sytuacji osobistego ataku przez klienta?
Efekt modułu: uczestnicy przećwiczą skuteczne techniki reagowania w trdunych sytaucjach, dzięki czemu zwiększą swoją skuteczność
Podsumowanie szkolenia
Tworzymy listę dobrych praktyk obsługi klientów reklamacyjnych
Zakończenie szkolenia i rozdanie certyfikatów
Leave A Response
You must be logged in to post a comment.